Læsning og skrivning med mange intelligenser

Tilbud

Læsning og skrivning med mange intelligenser

Læsning og skrivning anses normalt for at høre under den sproglige intelligens. Men Thomas Armstrong viser i denne bog, hvordan inddragelsen af de syv andre intelligenser – den logisk-matematiske, den rumlig-visuelle, den krops-kinæstetiske, den musiske, den interpersonelle, den intrapersonelle og den naturalistiske – vil styrke eleverne i deres læse- og skriveudvikling. Dette vil komme alle elever til gode – og i særlig høj grad de elever, der ikke er specielt stærke inden for den sproglige intelligens.
Læsning og skrivning med mange intelligenser:
⦁ Af Thomas Armstrong, Ph.D
⦁ ISBN 87-981179-9-8
⦁ 208 siders bog i blødt omslag
⦁ Udgivet i samarbejde mellem Adlandia og Dafolo

kr. 150,00

23 på lager

Varenummer (SKU): 6089 Kategorier: , ,

Denne bog er intet mindre end en genistreg fra Armstrongs side. På vanlig klar og veldokumenteret måde har han skrevet en bog, der ikke ligner nogen andre bøger om læsning og skrivning. Selvom der bliver præsenteret mange nye tanker, virker de så naturlige og rigtige, at man ofte må nikke anerkendende -- og stiltiende eller højlydt give forfatteren ret. Mange ting kommer til at stå soleklart i lyset af de mange intelligenser, og man kan ikke undgå at blive inspireret til at tage de mange ideer og forslag i anvendelse.
”Læsning og skrivning med mange intelligenser” henvender sig til alle, der arbejder med læse- og skriveudvikling. Dette gælder lige fra børnehaveklasselæreren, der leder sin klasse gennem aktiviteter i sproglig opmærksomhed, til universitetsprofessoren, der hjælper de studerende med at udforske anvendelsen af kinæstetisk billedsprog i Shakespeares skuespil. Bogen kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på evnen til at håndtere talt og skrevet sprog (”literacy”). Armstrong samler trådene fra eksisterende forskningsresultater og viser, hvordan man kan fastholde eleverne ved eksempelvis at tilføre læse/skrive-undervisningen brug af billedsprog, logik, mundtlig fremførelse, fysiske aktiviteter, følelser, musik, socialt engagement og naturoplevelser.
Armstrong giver hundredvis af idéer, strategier, tips og materialeforslag, der kan bruges i forbindelse med såvel grammatik- og staveundervisning som ordafkodning og læseforståelse. Hans praktiske og meget jordnære strategier bygger bro mellem de bedste metoder inden for læse- og skriveundervisning. Hans forslag kan anvendes på alle klassetrin og med alle slags elever – herunder specialundervisningselever og elever med tale/læse-handicaps – samt i alle andre sammenhænge, hvor læringen fokuserer på ord. Armstrong viser i bogen, hvordan elevernes læse/skrive-færdigheder kan styrkes for livet.
Bogen er en rigtig øjenåbner, der vil få mange lærere til at stille sig selv spørgsmålet: ”Hvorfor har jeg dog aldrig tænkt på det?”

Tilbud

Læsning og skrivning med mange intelligenser

kr. 150,00

Læsning og skrivning anses normalt for at høre under den sproglige intelligens. Men Thomas Armstrong viser i denne bog, hvordan inddragelsen af de syv andre intelligenser – den logisk-matematiske, den rumlig-visuelle, den krops-kinæstetiske, den musiske, den interpersonelle, den intrapersonelle og den naturalistiske – vil styrke eleverne i deres læse- og skriveudvikling. Dette vil komme alle elever til gode – og i særlig høj grad de elever, der ikke er specielt stærke inden for den sproglige intelligens.
Læsning og skrivning med mange intelligenser:
⦁ Af Thomas Armstrong, Ph.D
⦁ ISBN 87-981179-9-8
⦁ 208 siders bog i blødt omslag
⦁ Udgivet i samarbejde mellem Adlandia og Dafolo

23 på lager

Varenummer (SKU): 6089 Kategorier: , ,

Denne bog er intet mindre end en genistreg fra Armstrongs side. På vanlig klar og veldokumenteret måde har han skrevet en bog, der ikke ligner nogen andre bøger om læsning og skrivning. Selvom der bliver præsenteret mange nye tanker, virker de så naturlige og rigtige, at man ofte må nikke anerkendende -- og stiltiende eller højlydt give forfatteren ret. Mange ting kommer til at stå soleklart i lyset af de mange intelligenser, og man kan ikke undgå at blive inspireret til at tage de mange ideer og forslag i anvendelse.
”Læsning og skrivning med mange intelligenser” henvender sig til alle, der arbejder med læse- og skriveudvikling. Dette gælder lige fra børnehaveklasselæreren, der leder sin klasse gennem aktiviteter i sproglig opmærksomhed, til universitetsprofessoren, der hjælper de studerende med at udforske anvendelsen af kinæstetisk billedsprog i Shakespeares skuespil. Bogen kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på evnen til at håndtere talt og skrevet sprog (”literacy”). Armstrong samler trådene fra eksisterende forskningsresultater og viser, hvordan man kan fastholde eleverne ved eksempelvis at tilføre læse/skrive-undervisningen brug af billedsprog, logik, mundtlig fremførelse, fysiske aktiviteter, følelser, musik, socialt engagement og naturoplevelser.
Armstrong giver hundredvis af idéer, strategier, tips og materialeforslag, der kan bruges i forbindelse med såvel grammatik- og staveundervisning som ordafkodning og læseforståelse. Hans praktiske og meget jordnære strategier bygger bro mellem de bedste metoder inden for læse- og skriveundervisning. Hans forslag kan anvendes på alle klassetrin og med alle slags elever – herunder specialundervisningselever og elever med tale/læse-handicaps – samt i alle andre sammenhænge, hvor læringen fokuserer på ord. Armstrong viser i bogen, hvordan elevernes læse/skrive-færdigheder kan styrkes for livet.
Bogen er en rigtig øjenåbner, der vil få mange lærere til at stille sig selv spørgsmålet: ”Hvorfor har jeg dog aldrig tænkt på det?”

0
    0
    Lagt i kurv
    Din kurv er tomTilbage til butikken