Læringsstilsmodel af Bostroem og Schmidt – Ulam. Plakat

Tilbud

Læringsstilsmodel af Bostroem og Schmidt – Ulam. Plakat

Ulamineret plakat (59,4 x 42 cm)

Plakaten er forklaret og gennemgået i bogen Læringsstile (udgået fra forlaget).

Priser:

  • 1 stk.: Kr. 75,-
  • 5 stk.: Kr. 120,-
  • 10 stk.: Kr. 200,-
  1. Ved bestilling:
  • Du skal vælge en antalsvariant i vippemenuen (1, 5 eller 10)
  • Men du skal kun ændre tallet i det grå felt, ved Læg i kurv-knappen, såfremt du ønsker flere “portioner” af den antalsvariant, du valgte i vippemenuen.

Denne læringsstilsmodel er udviklet i et samarbejde mellem:

  • Dr. phil. Lena Boström
    Skandinaviens førende forsker i læringsstile (leder af Sveriges Lärstilscenter)
  • Svend Erik Schmidt
    Forfatter, foredragsholder, udviklingskonsulent, manden bag ”plan B” og ”Skolen – verdensklasse på 100 dage” og læringsstilsekspert.
    – Besøg Svend Erik Schmidts website her: www.svenderikschmidt.dk
    – Book foredrag med Svend Erik Schmidt på: www.athenas.dk
    – Besøg/tilmeld dig Facebook-gruppen Læringsstile

Mariane Schmidt
Lærer, forfatter, kursusinstruktør, konsulent på ”plan b” og læringsstilsekspert

kr. 75,00kr. 200,00

Varenummer (SKU): N/A Kategorier: ,

Modellen er udviklet på basis af 10-15 års arbejde med Kenn & Rita Dunns læringsstilsmodel samt stor erfaring i arbejdet med børn, unge og voksne i praksis samt igennem kursus-, foredrags- og konsulentvirksomhed i hele Skandinavien.

Derudover er der hentet inspiration i professor Armin Thies (Yale University) neurologiske analyse af ”Dunn og Dunn”-modellen. Armin Thies inddeler modellen i tre dele, der afspejles i den nye model:

  • Opmærksomhed/Vågenhed
  • Igangsætning/Arbejdsudførelse
  • Tilegnelse/Bearbejdelse

Opmærksomhed/Vågenhed (arousal):

Når der skal læres noget nyt og/eller svært stof, er det vigtigt at være maksimalt opmærksom, at være maksimalt vågen fysisk og psykisk.

Elementerne i det nederste lyseblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens opmærksomhed/vågenhed:

  • Lys
  • Temperatur
  • Arbejdspladsens indretning
  • Indtag
  • Lyd
  • Tidspunkt på dagen
  • Bevægelse

Armin Thies henfører elevens præferencer inden for disse elementer til hjernestammen.

Igangsætning/Arbejdsudførelse (executive):

For at komme i gang med at lære er der i følge Armin Thies fem faktorer, som specielt er vigtige ud fra en neuropsykologisk synsvinkel.

Elementerne i det midterste mellemblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens igangsætning/arbejdsudførsel:

  • Motivation
  • Struktur
  • Ansvarlighed
  • Vedholdenhed
  • Variation

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til mellemhjernen.

Tilegnelse/Bearbejdning (adapt):

For virkeligt at tilegne sig det man skal lære og huske det, er der et antal faktorer, som har særlig betydning.

Elementerne i det øverste/ydre mørkeblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens tilegnelse/bearbejdning:

  • Sociologiske faktorer
  • Informationsbearbejdning (holistisk/analystisk)
  • Sanseperceptuelle præferencer (auditiv, visuel, taktil og kinæstetisk)
  • Tænkestil

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til hjernebarken.

Modellen er udviklet på basis af 10-15 års arbejde med Kenn & Rita Dunns læringsstilsmodel samt stor erfaring i arbejdet med børn, unge og voksne i praksis samt igennem kursus-, foredrags- og konsulentvirksomhed i hele Skandinavien.

Derudover er der hentet inspiration i professor Armin Thies (Yale University) neurologiske analyse af ”Dunn og Dunn”-modellen. Armin Thies inddeler modellen i tre dele, der afspejles i den nye model:

  • Opmærksomhed/Vågenhed
  • Igangsætning/Arbejdsudførelse
  • Tilegnelse/Bearbejdelse

Opmærksomhed/Vågenhed (arousal):

Når der skal læres noget nyt og/eller svært stof, er det vigtigt at være maksimalt opmærksom, at være maksimalt vågen fysisk og psykisk.

Elementerne i det nederste lyseblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens opmærksomhed/vågenhed:

  • Lys
  • Temperatur
  • Arbejdspladsens indretning
  • Indtag
  • Lyd
  • Tidspunkt på dagen
  • Bevægelse

Armin Thies henfører elevens præferencer inden for disse elementer til hjernestammen.

Igangsætning/Arbejdsudførelse (executive):

For at komme i gang med at lære er der i følge Armin Thies fem faktorer, som specielt er vigtige ud fra en neuropsykologisk synsvinkel.

Elementerne i det midterste mellemblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens igangsætning/arbejdsudførsel:

  • Motivation
  • Struktur
  • Ansvarlighed
  • Vedholdenhed
  • Variation

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til mellemhjernen.

Tilegnelse/Bearbejdning (adapt):

For virkeligt at tilegne sig det man skal lære og huske det, er der et antal faktorer, som har særlig betydning.

Elementerne i det øverste/ydre mørkeblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens tilegnelse/bearbejdning:

  • Sociologiske faktorer
  • Informationsbearbejdning (holistisk/analystisk)
  • Sanseperceptuelle præferencer (auditiv, visuel, taktil og kinæstetisk)
  • Tænkestil

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til hjernebarken.

0
    0
    Lagt i kurv
    Din kurv er tomTilbage til butikken