Mange intelligenser i klasseværelset

Sale!

Mange intelligenser i klasseværelset

 

Denne klassiker har solgt mere end 10.000 eksemplarer og er dermed blevet en værdifuld ressource for lærere og studerende over hele landet.

  • Af Thomas Armstrong, Ph.D.
  • ISBN 87-981179-1-2
  • Oversættelse: Susanne Aabrandt
  • 192 sider i blødt omslag
  • Udgivet i 1998 på Forlaget Adlandia

Bogen handler om, hvordan man i praksis anvender Howard Gardners teori om de mange intelligenser. Eller sagt på en anden måde: Hvordan man identificerer, udvikler og støtter hvert enkelt elevs potentiale, hvordan man gennemfører differentieret undervisning, og hvordan man giver alle elever en oplevelse af succes i skolen.
Det er en varm, klog og inspirerende bog. Alle, der på den ene eller den anden måde beskæftiger sig med børn og unge, bør læse denne bog – for deres egen skyld – og for de unges skyld.

kr. 125,00

Fra Thomas Armstrongs forord

"MI-teorien kan måske mere nøjagtigt beskrives som en undervisningsfilosofi, en indstilling til indlæring eller mere præcist en meta-model for undervisning i ånden af John Deweys idé om progressiv uddannelse snarere end et fastsat program af stive teknikker og strategier. Som sådan tilbyder den lærere en væsentlig mulighed for kreativt at tilpasse dens fundamentale pricipper til et hvilket som helst antal af uddannelsesmæssige rammer.

I denne bog præsenterer jeg min egen specielle bearbejdning af Gardners model for lærere. Mit håb er, at bogen vil kunne bruges på mange måder som hjælp og inspiration til fortsatte reformer inden for uddannelsesområdet:

  • som en praktisk introduktion til teorien om de mange intelligenser for enkeltpersoner, der er nye over for modellen.
  • som en supplerende tekst for lærere under uddannelse på læreanstalter.
  • som studiehåndbog for grupper af lærere og administratorer, der arbejder i skoler i færd med at iværksætte reformer.
  • som en ressourcebog for lærere på udkig efter nye idéer til at intensivere deres undervisningserfaring.

Hvert kapitel afsluttes med et afsnit under titlen "Til videre studium", som hjælper læserne med at integrere materialet i deres undervisningspraksis.

Tre tillæg samt en liste over henvisninger gør læserne opmærksom på andre materialer beslægtede med MI-teorien, som kan forbedre og udvide deres forståelse af modellen."

—Thomas Armstrong

 

Fra Howard Gardners indledning til bogen

"Med sin baggrund inden for specialundervisning var Thomas Armstrong en af de første undervisere til at skrive om teorien. Han har altid i mine øjne udmærket sig på grund af sine præcise forklaringer, det klare sprog, den brede referencerække og den lærervenlige tone.

Nu har han skrevet den foreliggende bog til medlemmer af the Association for Supervision and Curriculum Development. Idet den viser den "Armstrong-ekspertise", jeg næsten forventer fra hans side, er denne bog en troværdig og letlæselig fremstilling af mit arbejde, specielt henvendt til lærere, administratorer og andre undervisere."

—Howard Gardner

Sale!

Mange intelligenser i klasseværelset

kr. 125,00

 

Denne klassiker har solgt mere end 10.000 eksemplarer og er dermed blevet en værdifuld ressource for lærere og studerende over hele landet.

  • Af Thomas Armstrong, Ph.D.
  • ISBN 87-981179-1-2
  • Oversættelse: Susanne Aabrandt
  • 192 sider i blødt omslag
  • Udgivet i 1998 på Forlaget Adlandia

Bogen handler om, hvordan man i praksis anvender Howard Gardners teori om de mange intelligenser. Eller sagt på en anden måde: Hvordan man identificerer, udvikler og støtter hvert enkelt elevs potentiale, hvordan man gennemfører differentieret undervisning, og hvordan man giver alle elever en oplevelse af succes i skolen.
Det er en varm, klog og inspirerende bog. Alle, der på den ene eller den anden måde beskæftiger sig med børn og unge, bør læse denne bog – for deres egen skyld – og for de unges skyld.

Fra Thomas Armstrongs forord

"MI-teorien kan måske mere nøjagtigt beskrives som en undervisningsfilosofi, en indstilling til indlæring eller mere præcist en meta-model for undervisning i ånden af John Deweys idé om progressiv uddannelse snarere end et fastsat program af stive teknikker og strategier. Som sådan tilbyder den lærere en væsentlig mulighed for kreativt at tilpasse dens fundamentale pricipper til et hvilket som helst antal af uddannelsesmæssige rammer.

I denne bog præsenterer jeg min egen specielle bearbejdning af Gardners model for lærere. Mit håb er, at bogen vil kunne bruges på mange måder som hjælp og inspiration til fortsatte reformer inden for uddannelsesområdet:

  • som en praktisk introduktion til teorien om de mange intelligenser for enkeltpersoner, der er nye over for modellen.
  • som en supplerende tekst for lærere under uddannelse på læreanstalter.
  • som studiehåndbog for grupper af lærere og administratorer, der arbejder i skoler i færd med at iværksætte reformer.
  • som en ressourcebog for lærere på udkig efter nye idéer til at intensivere deres undervisningserfaring.

Hvert kapitel afsluttes med et afsnit under titlen "Til videre studium", som hjælper læserne med at integrere materialet i deres undervisningspraksis.

Tre tillæg samt en liste over henvisninger gør læserne opmærksom på andre materialer beslægtede med MI-teorien, som kan forbedre og udvide deres forståelse af modellen."

—Thomas Armstrong

 

Fra Howard Gardners indledning til bogen

"Med sin baggrund inden for specialundervisning var Thomas Armstrong en af de første undervisere til at skrive om teorien. Han har altid i mine øjne udmærket sig på grund af sine præcise forklaringer, det klare sprog, den brede referencerække og den lærervenlige tone.

Nu har han skrevet den foreliggende bog til medlemmer af the Association for Supervision and Curriculum Development. Idet den viser den "Armstrong-ekspertise", jeg næsten forventer fra hans side, er denne bog en troværdig og letlæselig fremstilling af mit arbejde, specielt henvendt til lærere, administratorer og andre undervisere."

—Howard Gardner

0
    0
    Lagt i kurv
    Din kurv er tomTilbage til butikken