NY Læringsstilsmodel - Plakat om læringsstile

Af Boström & Schmidt.
Baseret på Dunn og Dunn-modellen og Armin Thies' neurologiske analyse af denne.
Den nye opdeling giver en fin sammenhæng mellem teori og virkelighed.

Fotos

Boström & Schmidts
læringsstilsmodel

Plakaten forklares grundigt i bogen "Læringsstile" og kan på bogens webside fås til sampak-tilbud.

Beskrivelse

Priser og bestillingsnumre 

Ulamineret plakat (59,4 x 42 cm):
1 stk.
: Pris: kr. 75 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-U1
5 stk.: Pris: kr. 250 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-U5
10 stk.: Pris: kr. 450 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-U10

Lamineret plakat (60 x 42,5 cm):
1 stk.: Pris: kr. 150 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-L1
5 stk.
: Pris: kr. 500 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-L5
10 stk.: Pris: kr. 900 + forsendelse og moms. Bestillingsnummer: BOSCH-L10

Se mulighed for sampak-tilbud med bogen Læringsstile af Lena Boström og Svend Erik Schmidt.
Plakaten forklares grundigt i bogens kapitel 3.

Baggrunden for Boström og Schmidts læringsstilsmodel.

Denne læringsstilsmodel er udviklet i et samarbejde mellem:

Modellen er udviklet på basis af 10-15 års arbejde med Kenn & Rita Dunns læringsstilsmodel samt stor erfaring i arbejdet med børn, unge og voksne i praksis samt igennem kursus-, foredrags- og konsulentvirksomhed i hele Skandinavien.

Derudover er der hentet inspiration i professor Armin Thies (Yale University) neurologiske analyse af ”Dunn og Dunn”-modellen. Armin Thies inddeler modellen i tre dele, der afspejles i den nye model:

Opmærksomhed/Vågenhed (arousal):

Når der skal læres noget nyt og/eller svært stof, er det vigtigt at være maksimalt opmærksom, at være maksimalt vågen fysisk og psykisk.

Elementerne i det nederste lyseblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens opmærksomhed/vågenhed:

Armin Thies henfører elevens præferencer inden for disse elementer til hjernestammen.

Igangsætning/Arbejdsudførelse (executive):

For at komme i gang med at lære er der i følge Armin Thies fem faktorer, som specielt er vigtige ud fra en neuropsykologisk synsvinkel.

Elementerne i det midterste mellemblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens igangsætning/arbejdsudførsel:

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til mellemhjernen.

Tilegnelse/Bearbejdning (adapt):

For virkeligt at tilegne sig det man skal lære og huske det, er der et antal faktorer, som har særlig betydning.

Elementerne i det øverste/ydre mørkeblå felt på plakaten kan fremme eller modarbejde elevens tilegnelse/bearbejdning:

Armin Thies henfører elevens præferencer/profil inden for disse elementer til hjernebarken.
 

Bestillingsformular

Ja tak – send mig straks plakaten med Boström & Schmidts nye læringsstilsmodel

Udfyld formularen herunder for at bestille

Tryk på:      

 
Se mulighed for sampak-tilbud med bogen Læringsstile af Lena Boström og Svend Erik Schmidt.
Plakaten forklares grundigt i bogens kapitel 3.

 

Gå til toppen